Náhrada mzdy za prvních 14 dní

Kalkulačka neschopenka 2024 – kdo má nárok na nemocenskou a kolik?

Během pracovní neschopnosti, platí nemocenskou prvních 14 dní zaměstnavatel. Od 15 dne, může být nárok na nemocenské dávky (platí stát – ČSSZ). Na nemocenské dávky od 15 dne, je nárok i po skončení zaměstnání. Nárok mohou mít i živnostníci (pokud si platí nemocenské pojištění). Od 1. 1. 2024, jsou zvýšené redukční hranice – nemocenská může […]

Zobrazit
 
 

Nemocenská – výpověď ve zkušební době, na co je nárok?

Dobrý den, 31. října jsem dostala výpověď ve zkušební době. Pracovala jsem jako učitelka ve školce. Hned od 1. listopadu jsem šla na nemocenskou, kterou mi radila i paní ředitelka, že se mi více oplatí, než jít na úřad práce. Předtím jsem pracovala v jedné školce 8 let, ale zpět k dotazu. Zajímá mě, jestli mi […]

Zobrazit
 

Výpočet neschopenky od zaměstnavatele 2024 – kalkulačka náhrada mzdy za nemoc

Zaměstnancům platí nemocenskou prvních 14 dní jejich zaměstnavatel. Nárok na placenou neschopenku, může být i při práci na dohodu DPP a DPČ. Podnikatelé (živnostnici), ale mají prvních 14 dní dočasné pracovní neschopnost „smůlu“. OSVČ může mít na nemocenskou nárok, až do 15 dne na neschopence. Nemocenská od zaměstnavatele – náhrada mzdy za nemoc 2024 Během […]

Zobrazit
 
 

Pracovní úraz – jak se vypočítá doplatek do průměrné mzdy (náhrada za ztrátu výdělku)

Dobrý den, měl jsem pracovním úrazu oboustranné zlomeniny kotníku a dvou operacích. Nemocenská mi chodila na účet, kde byl i DVZ a částka která činila 72% z tohoto DVZ. Měl mi být doplacen ušlý výdělek do výše průměrné mzdy, tedy 28% z DVZ. Doplatek mi přišel jen cca 18% DVZ a z toho stržena daň […]

Zobrazit
 

Výpověď z pracovního poměru a neschopenka + předdůchod a podpora v nezaměstnanosti